תורחב האפשרות לחיילים דתיים לשמור על הלכות והפרדה מנשים

אתמול פרסם ערוץ 20 כי דובר צה"ל, האלוף מוטי אלמוז, הגיע אמש (חמישי) למכינה הקדם צבאית לבנות 'צהלי', ונפגש עם הרבנית מיכל נגן העומדת בראש המכינה
יוסי אשר No Comments on תורחב האפשרות לחיילים דתיים לשמור על הלכות והפרדה מנשים

לאור האירועים האחרונים, בה נוצר שבר בין הציונות הדתית לצה"ל, מפרסם מקור ראשון שנערכה פגישה בין המטכ"ל לרבני הציונות הדתית, שבה הוחלט שהצבא ישנה את הפקודות וחייל דתי לא יחוייב לשרת עם נשים

אתמול פרסם ערוץ 20 כי דובר צה"ל, האלוף מוטי אלמוז, הגיע אמש (חמישי) למכינה הקדם צבאית לבנות 'צהלי', ונפגש עם הרבנית מיכל נגן העומדת בראש המכינה
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור האירועים האחרונים, בה נוצר שבר בין הציונות הדתית לצה"ל, יוחאי עופר, כתב הצבאי של מקור ראשון, מפרסם לראשונה שנערכה פגישה בין המטכ"ל לרבני הציונות הדתית, שבה הוחלט שהצבא ישנה את הפקודות וחייל דתי לא יחוייב לשרת עם נשים.

"בשבועות האחרונים, עוד לפני התלקחות הפרשה החדשה הקשורה ברב יגאל לוינשטיין, החלו לעמול בצבא על הכנסת שינויים בפקודת השירות המשותף ('השילוב הראוי'), תוך כדי שיח עם רבנים בציונות הדתית. ועדה מיוחדת, המתכנסת אחת לכמה חודשים, עסקה בניסוח את הפקודה החדשה. בין השאר חברים בוועדה יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, קצין החינוך הראשי, הרב הצבאי הראשי, ראש מנהל אוכלוסיות, קצין השלישות הראשי, ראש מחלקת מדעי ההתנהגות, מפקד בדרגת אלוף-משנה מהמערך הלוחם וראש ענף משטר ומשמעת.

לפי הפקודה המקורית, חייל דתי יוכל לבקש פטור מתורנות או מנסיעה משותפת עם חיילת, וכן לבקש להימנע מכל פעילות משותפת עם בנות כולל תרגולי ספורט או שמירה. כמו כן הוא יוכל לקבל פטור מפעילות משותפת כלשהי ומהאזנה לשירת נשים באירוע שאינו רשמי. למעשה, עוד לפני שיבוצו ליחידה בתחילת שירותו הצבאי הוא יישאל אם יש לו מניעה דתית לשרת ביחידה מעורבת. אם ישיב בחיוב, הוא יוצב ביחידה מגדרית.

לפי הנוסח המקורי של פקודת השירות המשותף, חופש הבחירה של קצינים או נגדים מצומצם הרבה יותר. נאמר בה ש"לא תינתן לו בהכרח האפשרות לשרת במסגרת מגדרית. שובץ קצין או נגד שאורח חייו דתי ביחידה לוחמת מעורבת וביקש כי הדבר ייבחן בשנית, יובא הדבר טרם תחילת תפקידו להחלטת ראש אגף כוח אדם בהתבסס על המלצת הרב הצבאי הראשי, וזאת מתוך התחשבות ברגשותיו של הקצין או הנגד" כתב עופר במקור ראשון.

בנוסף: יועמק הפיקוח הפיקודי על הנעשה ביחידות מעורבות.

בצה"ל מעבירים שבעקבות העצומות, ראשי הישיבות מכבדים את כל ההסכמות הקודמות.

אתמול פרסם ערוץ 20 כי דובר צה"ל, האלוף מוטי אלמוז, הגיע אמש (חמישי) למכינה הקדם צבאית לבנות 'צהלי', ונפגש עם הרבנית מיכל נגן העומדת בראש המכינה.

הרבנית נגן חתומה גם היא על המכתב עליו חתומים שורה של רבנים בכירים המשתייכים לזרם המתון בציונות הדתית, ובו הם יוצאים בקריאה לבני הנוער בציונות הדתית לבל ישרתו במסגרות מעורבות ביחידות קרביות בצה"ל.



0 תגובות